Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Rólunk
 
Menü
 
óra
 
Számláló
Indulás: 2009-01-29
 
email
 
ÉRDEKESSÉGEK
 
ULTI
 
Információ
 
SZABÁLYZAT
SZABÁLYZAT : SZOLNOKI ULTI EGYESÜLET VERSENY SZABÁLYZATA

SZOLNOKI ULTI EGYESÜLET VERSENY SZABÁLYZATA

  2014.03.02. 19:01


A SZOLNOKI ULTI EGYESÜLET VERSENY SZABÁLYZATA

SZABÁLYOK

Licitek

 

 A SZ.U.E. hivatalos versenyein a következő licitek vállalhatók és játszhatók meg:

 

 

Licit Érték Licit Érték Licit Érték
passz 1 40-100 ulti négy ász 12

20-100 terített durchmars

piros 40-100 durchmars

piros ulti durcmars

20
piros passz 2 20-100 négy ász 12 terített betli 20
40-100 4 20-100 ulti 12

piros 40-100 ulti négy ász

20-100 ulti terített durchmars

24
négy ász 4+1

piros durchmars

színnélküli redurchmars

12

piros 20-100 négy ász

piros 20-100 ulti

24
ulti 4+1 színes terített durchmars 12

piros terített durchmars

szín nélküli terített durchmars

24
betli 5 40-100 ulti durchmars 14 piros 40-100 ulti durchmars 28

szines durchmars

szín nélküli durchmars

6 20-100 durchmars 14 piros 20-100 durchmars 28
40-100 négy ász 8 20-100 ulti négy ász 16 piros 20-100 ulti négy ász 32
40-100 ulti 8

piros 40-100 négy ász

piros 40-100 ulti

16

piros 40-100 terített durchmars

piros ulti terített durchmars

32
piros 40-100 8

40-100 terített durchmars

ulti terített durchmars

16 piros 20-100 ulti durchmars 36
20-100 8 piros 20-100 16 piros 40-100 ulti terített durchmars 40
ulti-négy ász 8+1 piros ulti négy ász 16+2 piros 20-100  terített durchmars 40

piros négy ász

piros ulti

8+2 20-100 ulti durchmars 18 piros 20-100 ulti terített durchmars 48

40-100 durcmars

ulti durchmars

10 40-100 ulti terített durchmars 20    
rebetli 10        

Licitáláskor a következő alapelveket vegyük figyelembe:

- a sima passz lejátszható,

- azonos értékű vállalás esetén az egyszerűbb (kevesebb tagból álló) rontja az összetettebbet,

- az azonos számú tagból álló vállalások közül az az érvényes, amit hamarabb bemondanak, de az ulti bemondás rontja a 4 ászt,

- ulti vállalásánál kötelező a hetesre tartani, azt az utolsó ütés előtt semmilyen formában (ütés, kihívás) nem lehet játékba hozni,

- négy ász és bármilyen fokozatú durchmars kombinálása nem megengedett.

 

 Licitáláskor mindig ki kell mondani a figurát.

 

Csendes teljesítések

 

 A következő vállalások teljesíthetők csendesen:

- 100

- négy ász

- ulti

- durchmars

 A csendes teljesítések díja az adott bemondás értékének fele:

- 100 (tök, zöld vagy makk színben): 2 egység, piros színben: 4 egység

- négy ász (tök, zöld vagy makk színben): 2 egység, piros színben 4 egység

- ulti (tök, zöld vagy makk színben): 2 egység, piros színben 4 egység

 

  A csendes teljesítéseknél a védők minden esetben közösen nyernek, illetve veszítenek. Csendes négy ász védőként csak abban az esetben számolható el, ha mind a négy ászt egy védő viszi el.

Bemondott durchmars teljesítésekor a csendes négy ász nem számolható el.

 

 Csendes 100 pusztán jelentésekből nem számolható el. Ahhoz legalább egy ütés szükséges.

 

 

Kontra fokozatok

 

 A SZ.U.E. versenyein két kontra fokozatot használunk:

- kontra,

- rekontra.

 

 

 

 Kontra fokozatok értékei:

- kontra: kétszeres,

- rekontra: négyszeres.

 

 A kontrázások színnel bemondott játékokban mindkét védőre érvényesek, színnélküli játékban viszont csak a kontrázóra. Színtelen játékban - értelemszerűen - a rekontra is csak a kontrázóra hat vissza.

 

 Csendes 100 mellé csak akkor lehet a partit is elszámolni, ha az kontrázva (esetleg rekontrázva) volt. A csendes 100 - akár felvevőként, akár védőként - kontrázott parti nélkül 2 egység, kontrázott partival 4 egység, rekontrázott partival 6 egység, pirosban mindennek kétszerese. A csendes 100-hoz bármennyi jelentés felhasználható!

 

 A játékosok az első fogás lefordítása előtt kötelesek végig hallgatni egymás esetleges kontrázási szándékait. Ennek befejezését az aktuális fél „passz” szóval köteles jelezni. Amennyiben ezt valaki megsérti, úgy erre figyelmeztetni kell.

 

 A kontrázásoknak a lap elengedéséig érthetően és egyértelműen kell elhangzaniuk.

 

 

Lejátszással kapcsolatos szabályok

 

 

 Osztás:

 

Emelésnél legalább 3 lapot kell leemelni és legalább 3 lapnak kell az emelés után az asztalon maradnia. Az osztó az óramutató járásával ellenkezőleg, 7-5-5, majd 5-5-5 lapot oszt ki.

A talon a felvevő számára automatikusan kiosztásra kerül. Amennyiben elosztás történik, az osztó újra oszt mindenféle következmény nélkül, a játékostársaknak nincs lehetőségük reklamálni (célszerű inkább a kiosztás közben nem megnézni a lapokat a szemrehányások elkerülése végett). Elosztásnak számít a nem megfelelő lapszám, illetve a felforduló lap.

 Színes játékban az aduszínt be kell mondani. Amennyiben nem hangzik el, figyelmeztetni kell a felvevőt.

 A 20 és 40 bemondásoknak a lap elengedéséig kell elhangzaniuk.

A felvevőnek a játék gyorsítása érdekében lehetősége van parti közben teríteni (heuferli). Ezt előzetesen be kell jelentenie, majd a hátralévő ütéseket terítve köteles lejátszani. Ezután a védők is kiteríthetik lapjukat (nem kötelező), de szóban nem segíthetik egymást! Amennyiben a védők fel kívánják adni a leosztást, mindkettőjük egyértelmű beleegyezésével megtehetik.

A védők lapjából egyértelműen látható teljesíthetetlen bemondások (20 nélküli 20-100, 40 nélküli 40-100, adu hetes nélküli ulti) nem szabálytalanok, azonban észrevételük esetén automatikusan buknak. A viták elkerülése végett ezek felfedezését érdemes azonnal jelezni, amíg az könnyen és egyértelműen bizonyítható. Ezeket meg kell kontrázni az első körben, másképpen csak az alapértékét köteles fizetni a felvevő. Amennyiben a bemondás összetett volt, a bemondás megjátszható felét kötelesek lejátszani a védők. Sima passzt kijátszás nélkül kontrával el lehet doni, az adu bejelentése előtt. Más esetekben a bedobáshoz a partnerek beleegyezése szükséges. Ilyenkor a bedobó kontra nélkül fizet, ha nem hangzott el kontra.

 A játék folyamán mindenki bármikor megnézheti saját ütéseit.

Az egyes bemondások sajátosságai

 

Ulti: csendben is játszható (fele érték).

A buktatott ulti díja 2-szeres; ha kontrázva volt, 3-szoros; ha rekontrázva volt, 5-szörös (vagyis az adott kontra díja plusz egyszeres ultiérték). A bukott csendes ulti is kétszeresen fizet, olcsó színben 4 egység, pirosban 8 egység.

 Négy ász: csendben is játszható (fele érték). A buktatott négy ász díja egyszeres, kontrázva kétszeres, rekontrázva négyszeres.

 Betli: a 10-es az alsó és a 9-es között van. Terítésénél a védők nem segíthetik egymást semmilyen módon. A terítésnek a 2. kör első lapletétele előtt kell megtörténni és mindenki egy időben terít.

 Durchmars: bármikor (nem csak összetett bemondásban) megjátszható színes bemondásként is, ilyenkor a 10-es az ász és király között van, színnélküliben viszont a betlihez hasonló az elrendezés. A terítési szabályok megegyeznek a betliével.

Renonszok

 

Keverés, emelés, osztás:

- valamelyik lap láthatóvá vált,

- nem a soron következő játékos osztott,

- valakinek kevesebb vagy több lap jutott

Büntetés: következmény nincs, az eredetileg soron következő játékos újra oszt.

Licitálás:

- valamelyik lap láthatóvá vált

Büntetés: kizárás a további licitálásból,

- kevesebb vagy több lap kerül a talonba

Büntetés: lejátszás megkezdéséig, vagy a talon felvételéig korrigálható (a talon kiegészítésével, vagy lap visszavétellel). Lejátszás megkezdése után a vállalás duplájának kifizetése a vétlen partnereknek.

- a nem piros aduszín elárulása

Büntetés: a vállalás duplájának kifizetése mindkét védő részére

- hamarabb történő közbeszólás

Büntetés: kizárás a további licitálásból.

- az utolsó érvényesnél alacsonyabb licit

Büntetés: Nincs. Figyelmeztetés után megfelelő licit vállalása.

 Lejátszás:

- nem létező jelentés bemondása,

- a játékot befolyásoló szóbeli, illetve arc- és kézjelzések.

Büntetés: A sportszerűtlenség mértékétől függően  figyelmeztetés vagy a versenyből történő azonnali kizárás.

- valamelyik lap láthatóvá vált,

- 40-100-nál, betlinél, durchmarsnál és 20-100-nál 40 és 20 jelentése

- a bejelentett 20 színének elárulása.

- színvétés, felülütés elmulasztása

- sorrendvétés, egynél több lap letétele

- mások ütésének elvitele, majd kijátszás

- az ütés elvitele, majd kijátszás, míg három lap nem kerül az asztalra

- talon megtekintése, felborítása.

Büntetés: Az aktuális licit és az esetleges kontrák értékének kifizetése. A felvevő mindkét védőnek fizet, a védő a felvevőnek kétszeres értéket fizet, a társnak egyszeres értéket. Ulti vállalás esetében a bukási különdíjat is fel kell számítani – szintén az esetleges kontrákat figyelembe véve.

Pontozás, leosztások

 

 A selejtező fordulók párosítása a MaRabU számítógépes szoftverrel, svájci rendszerben történik. Az asztaloknál fordulónként minden esetben 6  vagy 7pont kerül szétosztásra arányosan:

1. helyezett 3 pont,

2. helyezett 2 pont,

3. helyezett 1 pont.

Holtverseny az első helyen:

3-3-1 pont

Holtverseny az utolsó helyen:

3-2-2 pont

Hármas holtverseny:

2-2-2 pont

 

 Egy-egy  versenyen a résztvevők 6 fordulót játszanak fordulónként 18 leosztással. Egyenlő pontszám esetén a jobb forinteredmény dönt. Egy asztalnál 3 versenyző foglal helyet (négyes asztalok kialakítására nincs lehetőség). Amennyiben a verseny résztvevőinek létszáma nem osztható hárommal, a versenyben leghátrébb álló sporttárs(ak) erőnyerő(k) lesz(nek). Egy személy egy versenyen csak egy alkalommal lehet erőnyerő. Az erőnyerő(k) 3 pontot kap(nak).

(3) A verseny szervezőinek jogában áll a fordulók időkereteit megállapítani. Az egy fordulóra megadott időkeret nem lehet kevesebb 40 percnél.

 

Jó lapjárást kíván a SZOLNOKI ULTI EGYESÜLET tagsága!

 
ONLINE ULTI
 
TÁMOGATÓINK
 
HASZNOS
 
CHAT
Bárki bármiről, ami nem tetszik, úgy is törlöm.
 
SZÖVETSÉG
 
PIHENÉS
 
MÉDIA
 
EGYESÜLETEK
 

Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!